سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی عاقلانه

ای برادر قصه چون پیمانه است// معنا اندر وی بسان دانه است// دانه معنی بگیرد مرد عقل// ننگرد پیمانه را گر گشت نقل‏

برشی از یک مشاوره

کتابی دارم با نام مادرشوهرت را بکش و کتابی هم دارم با عنوان عروس کشون. یکی آئین روابط نیک مادرشوهر با عروس است و دیگری برعکس. این دو کتاب از نشر قبسات (مهرستان) منتشر خواهد شد. برای نوشتن این دو کتاب مدتی زیادی صرف کردم. جدای از پژوهش و تجارب مشاوره ای با خانم های زیادی مصاحبه کردم. فرزند دوم شما به دنیا آمده چند سال قبل از او فرزند اول همه کار بوده یعنی محور توجه شما و اطرافیان بوده با تولد فرزند جدید گویی فرزند اول از تخت شاهی به زیر می آید و دوره حکومت شاهنشاهی اش تمام می شود هر چند شما ظرائف را رعایت کنید او حس می کنه که شما تمرکز بیشتری روی فرزند دوم دارید برای کتابم وقتی بررسی می کردم متوجه شدم این موضوع جهانی است یعنی مادرشوهری که تا دیروز حس می کرده محور توجه فرزند است الان احساس می کنه از «تخت شاهی» به زیر آمده در تحلیل خود میگوید: «فرزندم که نمی تونه به من بی مهری کنه و تا دیروز این طور نبوده. اتفاق جدیدی که افتاده حضور عروس است و بانی و باعث این امر تازه وارده»

نو که اومد به بازار کهنه میشه دل آزار

وقتی شوهر به دلیل فوت یا ناتوانی در مدیریت زندگی جایش خالی شود مادرشوهر روی فرزند اول معمولا سرمایه گذاری می کند و او را جانشین شوهر در نظر می گیرد و به او وابسته می شود بنابراین، تعامل با چنین مادرشوهری حتما باید با ظرافت های روان شناختی باشد.